En snabb genomgång!

Jag vet det var typ hundra år sedan jag skrev här. Men jag skyller på att det har vart otroligt mycket att göra i skolan. Ursäkter kanske ni säger, men då kontrar jag med att jag prioriterar lite andra saker, som skolarbete, pojkvän, hund och vänner m.m.

Men nu har det lugnat ner sig i skolan och jag bestämde mig för att komma tillbaka igen!
Det jag tänkte gra nu var att slänga upp en massa bilder på vad jag har gjort den här perioden jag har varit borta. En liten snabb genomgång kan man säga :-)



Det tyngsta och längsta tåget jag fick köra under min LIA period hos Green Cargo. Jag kände mig rätt stolt om man säger så!



En tidig morgon i Tomteboda i T44:an, på väg mot Södertälje för att växla lite.



Ett besök i Hallsberg och jag fick träffa den här godingen! (Kolla in taket! Det är grönt, Rc loken brukar ha svart tak som den ena har på denna bild).



I februari så körde jag min andra LIA hos Stockholmståg. På bilden har vi X60 och X10.
I början körde jag enbart X10:or och tyckte att jag kom igång bra och började förstå hur man skulle köra dem på bästa sätt. Sedan fick jag en helg med X60 och de var jätte bekväma och lättkörda. När måndagen kom så fick vi våra X10:or igen.. Och då var jag nervös, under den helgen när man kört med X60 hade man tappat känslan lite grann. Men när man väl fick nöta X10:orna igen kom det tillbaka.



Annars trivdes jag otroligt bra på Stockholmståg, jag gillade tempot som kanske inte alltid finns på godset.
Handledarna jag hade var otroligt bra och jag kom jätte bra överens med dem. Men där känner jag att jag har haft tur på alla praktiker jag vart på och alltid fått bra handledare.



Väl tillbaka i skolan var det bara att köra på igen, 7 prov på 10 veckor skulle vi ha. Men nu börjar det närma sig slutet på den perioden, 2 prov kvar nu innan nästa Lia som är om ca två veckor. Sedan efter Lian så är det ett prov till, och sen sommarlov. Efter sommarlovet har vi två praktiker, fordonslära kvar och slutproven som kommer vara i Oktober. Slutprovet kommer vara uppdelat i tre delar, så det underlättar väl lite när man väl sitter där. Förhoppningsvis efter alla praktiker och så så kommer allting som man ska kunna att sitta till slutprovet. Men jag kan ju inte hjälpa att redan bli lite nervös för det.



För någon vecka sedan var vi ute i Märsta på studiebesök, vi skulle titta på vägbommar och lite annat. Men jag kunde inte låta bli och garva när vi går längst gatan på ett ställe nästan på led med våra reflex västar och möter en dagisklass med nästan identiska västar!!!
Morgondagens lokförare tror jag närmare bestämt!


Som jag skrev tidigare är det inte mycket kvar att göra innan praktiken nu. Olika skydd står ppå schemat och provet är på måndag. Tror att jag har hyfsat bra koll på det hela.
Praktik om två veckor och då ska jag få äran att vara hos Arlanda Express, det ska faktiskt bli riktigt roligt.
Ska försöka att vara bättre på att uppdatera min blogg under denna lia än vad jag varit tidigare!

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0