Hon skulle fylla femtioett och jag, jag var enbart tjugioett

Det är nu snart 4 år sedan min mamma gick bort.

Hon skulle fylla femtioett

och jag, jag var enbart tjugoett.

¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~

Den som inte förlorat en förälder i sån ung ålder kan inte förstå

Inte förstå känslan hur det känns att veta

att min mamma aldrig kommer få se sina barn gifta sig

aldrig få hålla sitt allra första barnbarn

¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~

Och det tynger ens hjärta mest

tillsammans med den oerhörda saknaden

som aldrig tycks försvinna

¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~

Och jag kan inte sluta fundera

hur det skulle varit om hon levat

hade hon vart stolt över mig

över det jag åstakommit

¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~

Jag kan fråga just den frågan rakt ut ibland

ut i tomma luften när jag är ensam

och varje gång jag gör det

fylls min kropp av en varm känsla

¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~¨~

En varm och trygg känsla

endast en förälder kan ge.

I år skulle du fylla femtiofem

och jag, jag fyller tjugofem

 

--------

 

Jag skrev denna dikt precis innan min 25 års dag. Jag har som en liten tradition att varje år sedan mammas bortgång skriva en dikt i hennes minne. Och jag måste säga att jag är rätt nöjd med denna!

Annars var det inte speciellt lugnt på jobbet igår. 2 timmar innan jag slutade small det till...

Men jag hoppas att dagen idag blir lugn så jag får sitta ifred och plugga. Men Christofer förhörde mig igår lite grann på det ena häftet och det verkar ändå sitta rätt bra. Men man kan ju inte vara säker, är orolig att det kommer att gå åt pipan ändå.

Aja det återstår att se imorgon hur det går.

 

Ha det bra tills dess!!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Så himla fin dikt gumman. En av mina favoriter. Saknar dig <3

2012-05-14 @ 21:18:14
URL: http://sockerplommonalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0