2012-05-27



Nu har jag vart på Arlanda Express i en vecka och jag har spräckt mitt hastighets rekord. Mitt förra rekord var 160 km/h och nu är den 200 km/h som ni kan se på bilden. Det som är läskigt när man ligger och kör i dessa hastigheter är att jag faktiskt inte tänker på hur fort jag kör. 200 är ju ändå otroligt fort!



Här står vårat fina tåg som jag körde i fredags. Vi kom norrut mot Karlberg och fick vänta stopp i signal vilket inte är det normala när man kör arlanda. Men vi tänkte att det är väl ett pendeltåg som ligger och sinkar oss där framme. Sen när vi dock har stannat så får vi en fin vy framför oss.



ja ni ser ju, framför oss hade vi tillslut ett SJ tåg och två pendeltåg. Vi hade även två stycken SJ tåg bakom oss. Allt detta berodde på att strömmen försvann och Tkl hade ingen kontroll på signaler, växlar och kunde dessutom inte se var tågen befann sig. De kunde inte se ett enda tåg så de vågade inte skicka tåg mot signaler i stopp.
På bilden ovanför så står vi på ett spår som går ner till norra station, vi hade lyckats komma fram till karlbergs plattform och utrymt tåget på folk. men sen ville tkl växla undan oss och då ner på detta spår.
Sen var det ju bara att vänta snällt på att få åka in till centralen. Vi skulle ha slutat 9.32 och kom till centralen vid 11.30 ungefär. Så min handledare fick ju lite fin övertid och jag fick erfarenhet och kunskap!!

Efter denna tur åkte jag med Alex till stallet och satt och njöt i värmen medan hon hade en hård ridlektion och svettades. Det var så varmt och skönt att man nästan trodde att man var utomlands.



Kollade på Eurovision natten som var också, och fan vad härligt det var att få se Loreen vinna. Hon gjorde ett helt magiskt framträdande så hon var så jävla värd det!! Sen att vi utklassade de andra länderna med hundra poäng mer än tvåan är ju också jäkligt roligt!!
Ne det var verkligen dags för Sverige att få vinna igen.

GRATTIS LOREEN!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0