Älvsjö bangård.

Hallå hallå!

Nu är det dags för mig att blogga igen!

Idag var jag ute i Älvsjö och sprang runt med min handledare på bangården där. Vi körde runt med ett radiolok (ett radiostyrt lok som styrs med en fjärrkontroll man spänner fast på magen. Ungefär som en radiostyrd bil) och körde olika vagnar ut till kunder, hämtade vagnar hos kunder och tillsist satte vi ihop ett tåg till en lokförare som sedan skulle köra det vidare till Hallsberg.

Jag fick testa att köra loket med dosan, och det var riktigt klurigt till en början. Men efter ett tag kom man in i det och det vart bara roligt.



Så här ser dosan ut som man kör med, och den spänner man fast med ett skärp runt magen. Och för mig hängde den lite grann på mitt höftben och det började skava som tusan efter ett tag. Men det är väl nackdelen med att vara liten och tunn..


Här är Z70 (tror jag det hette) loket även kallat "lille skutt" som vi körde med idag!



Så här vacker är jag när jag springer runt på bangården, men det är väldigt skönt att ha fått låna dessa kläder för man blir såååå skitig av att hålla på med kopplet mellan vagnarna. Olja och smuts överallt som fastnar på kläderna. Det gäller att se upp så att man inte kliar sig i ansiktet eller något när man har skitiga handskar på sig. För då blir man svart i ansiktet!!

Men det var iallafall en ännu lärorik dag ute bland tågen. Det bästa av allt är att man verkligen känner hur allt fastnar för en. Bitarna börjar falla på plats sakta men säkert. Sprang även in i pappas barndomsvän/gammal arbetskamrat idag, en rolig figur måste jag säga! Dock kommer jag inte att ha honom som handledare under min praktik, han har några av mina andra klasskamrater. Men samtidigt vet man aldrig vad som händer.

Annars har jag en sak i huvudet jag tänker på hela tiden, vet inte om det är bra eller dåligt. Men det får väl tiden utvisa vad som sker. Händer det så händer det lixom, inget jag kan göra någonting åt. Utan det får helt enkelt ha sin lilla gång.

Kraaamar


Kommentarer
Postat av: hampus60

Hej. Du skriver lika livfult och trevligt som en jämnårig kollega till Dig gjorde under sin tid på utbildningen. Hon älskar sitt jobb och fick fast anställning efter 6-7 månader. Hon kör för Arriva och uppenbarligen regiontåg så hon kommer hem dagligen.

Själv är jag pensionär och tycker det är trevligt läsa om vad man själv missade. Vi hörs.

2012-05-04 @ 18:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0