10/10 - 2011

Har precis kommit hem efter att ha hämtat upp hunden från dagiset, så jag står och lagar mat åt mig själv. Är as hungrig när jag kommer hem om dagarna, men det är väl inte så konstigt då jag äter lunch vid elva och kommer hem vid fem halv sex om dagarna.

Här om dagen så låg "mitt i Huddinge" tidningen uppslagen i lunchrummet på skolan, och där i fanns det en artikel om oss lokförare studerande människor!



Jag vet inte hur mycket ni ser av texten men det står bland annat att vi är 30 stycken elever som är framsållade från 450 sökande. Egentligen är det helt sjukt att jag lyckades konkurrera ut 420 pers om min plats. Dock stärker det ens självförtroende en hel del måste jag säga!! Men det får mig att känna att jag inte är värdelös utan att jag kanske faktiskt har anlag för någonting som jag kan bli bra på. Och jobb inom järnvägen går ju i släkten så varför inte ;-)

Annars så börjar jag spricka av nyfikenhet, går ju ut på praktik om två veckor och jag har fortfarande inte fått reda på vart jag ska vara än. Jag hoppas iallafall att jag ska få vara på Stockholmståg min allra första praktik. Det skulle kännas bäst/tryggast så. För jag kommer ju att vara livrädd första gången jag ska köra tåg, men pendeltåg är jag ju ändå lite bekant med då jag nästan är uppvuxen med dem.

Annars ikväll så ska jag kolla på 2 and a half men, det är ju de nya avsnitten somn börjar nu med Kutcher istället för Scheen. Och jag är riktigt nyfiken på hur de lagt upp det hela!

Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0