Skepp Ohoj!

Skepp ohoj allihopa!!

Kom hem ifrån en kryssning igår med klassen! Vi hade det jäkligt roligt om jag får säga det själv. Eller jag hade det roligt iallafall!! Sen att jag hade en förlovad brandman på mig det är en annan historia..
Men som vi säger när vi åker ut på våra turner efter våra favorit band "Det som händer på turnen, stannar på turnen" så tyvärr är detta det enda jag kommer berätta om kryssningen. Annars kommer det bli ett jävla långt inlägg :-P

Fick ju reda på min praktik förra veckan, jag ska vara på Green Cargo i sex veckor och köra godståg samt springa på bangården i Tomteboda (det vi gjorde i mitt förra inlägg). Ska jag vara helt ärlig var jag rätt förskräckt/skrämd i början, jag ville ju vara på Stockholms tåg. Men efter att ha funderat en stund och pratat med vissa människor kom jag på hur jävla bra det är att börja med att köra godståg!! Jag kommer att bli så jävla hajp på luftbromsen, förmodligen inte vara rädd för att jobba i dåligt väder, bromsprov kommer att bli min specialitet och mycket mycket mer.
Så just nu är jag jäkligt nöjd med det jag har, dock är jag fortfarande jäkligt nervös, men det hör väl till va?



Detta kommer nog ske en hel del på min praktik!

Ne ska äta frukost nu och sen ut med hunden. Men jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt här när det gäller min praktik.

Ha det bra så länge!!

Kraaamar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0