22 September

Oavsett hur lite pengar eller hur få ägodelar du har,
att ha en hund gör dig rik
 
- LOUIS SABIN -


Jag är rätt nöjd med den här starten på dagen, jag har uträttat en del. Kände det imorse att jag inte hade någon lust att sitta stil, jag behövde göra saker. Så det började med en långpromenad med Sudden tidigt imorse, för att sedan hålla på ca tre timmar i trädgården. Jag klippte ner en buske som har hängt över grusgången i ett halvår och gjort mig galen. Medan Sudden käkade upp äpplena som låg på gräsmattan, han hjälper alltid till på sitt egna lilla sätt min pojke.



Det är busken bakom hammocken jag klippt ner, den var inprincip överallt innan jag började på den. Men som ni ser nu är det lite mer bukt på den. Ska ut och plocka äpplen snart tänkte jag, Sudden och jag ska bara smälta maten först.



Utsikten från våran altan.



Sudden och Gilda på ängen vid skogen.

 Har inte skrivit om hur det var när Gilda var här, jag kan säga att jag har aldrig sett Gilda leka med en annan hund hon har bara lekt med pinnar. Som min kompis Alexandra säger "Gilda tycker inte om andra hundar". Men Gilda och Sudden fan vad de lekte, de flög fram på ängen som två kanonkulor och busade. Så de hade de verkligen roligt och passade man sig inte så sprang de rakt in i en.



Gilda och Sudden.



Sudden verkar tycka om hösten, han älskar att jaga alla löv som flyger och när de blir för många så blir han helt förvirrad och vet inte riktigt vilken han ska jaga först. Då är han som sötast! Här på bilden är han i full fart och jagar löv.

Ikväll kommer min kära Elin Esperi hit, vi ska käka pizza och titta på film. Vi har ju inte umgås ordentligt på flera år så det är verkligen dags nu. Får se vad det blir för film bara, det lutar väl att vi hyr en på viasatondemand.se det är så smidigt att göra det där ifrån.

LATER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0