20 Oktober

"Det är verkligen ingen vidare mening med att uppleva intressanta saker som översvämningar, om man inte får vara två om dem. Det är bra mycket trevligare att vara två."
Nalle Puh

Merhaba!

För en vecka sedan hände en sak jag har fasat väldigt länge. Min mormor gick bort, åldern tog ut sin rätt då hon nästan var 90 år men det är ändå väldigt tungt. Jag älskade min mormor och stod henne väldigt nära. Kommer aldrig att glömma hur roligt vi hade när jag sov hos henne när jag skulle upp och jobba tidigt. Vi tittade på tv och diskuterade olika saker. Hon var den goaste av alla människor min mormor. Och jag skrev en liten dikt till hennes ära.


Min mormor har nu lämnat denna jord

Och saknaden kommer att vara stor

Hon var älskad av alla

Av både stora och små

 

Min mormor var faktiskt den bästa

Den bästa man kunde ha

Så kommer det alltid förbli

Inget ska det förändra

 

Men om man nu tänker så här

Hon kommer inte vara ensam där hon är

Både morfar, mor och alla andra kommer vara där

För dem kommer det att vara ett kärt återseende

Med personer de älskar <3






I och med att min mormor gick bort kom jag och tänka på en text jag läste i en Nemi tidning som jag tyckte var otroligt bra och man fick verkligen en tankeställare när man läste den.



Jag är närmare än du tror, du erkänner mig fortfarande.

Men innerst inne tror du att jag glömt just dig. Det har jag inte, jag känner dig och förlåter dig aldrig,

om du tänker efter har du redan anat det flera gånger. Känt min andedräkt i nacken när du för ett ögonblick tappar balansen högst upp i trappan. Under sekunden när dina händer tappar ratten på motorvägen,

 jag räknar dina sekunder och ser hur du använder dem. Ibland sitter jag och lyssnar på vad ni tänker,

och ni tänker så mycket och gör så lite. Och ni irriterar er så mycket. Men inte efter att ni slutat andas, aldrig då,

 då tänker ni alla samma sak, och det gör många av er tunga att bära. 

"Hoppas dom vet hur mycket jag älskar dem" 

Jag är så mystisk säger dom,

 ni vill veta varför jag drabbar er och vart jag för er efteråt. Men jag vill veta detta: Varför väntar ni så ofta tills det är för sent?




Väldig tänkvärd text, jag tycker iallafall att den är väldigt bra.

Annars idag har jag badat min hund, eller ja jag har duschat min hund snarare då vi inte äger något badkar. Det gick bättre än vad jag trodde, men han hatar verkligen att duscha, ni ska bara veta vad han gnällde. han ville inte alls vara med. Men nu är han ren och fräsch iallafall och han är glad att slippa stå i duschen. Nu ligger han och sover på sin lilla säng här i vardagsrummet, han ser riktigt fridfull ut måste jag säga. Nästan så att jag vill lägga mig där på golvet och sova med honom.



Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0