Valpkurs

Igår var jag och Sudden återigen på valpkurs, denna gång var dock pappa med så att han kunde ta lite bilder. Sudden var duktig igår som han alltid är, han var dock lite sniffig, det luktade tydligen väldigt gott på planen där vi var. När vi satt inne på lektionen var han också jätte duktig, han har verkligen förbättras, nu kunde han koppla av i en halvtimme ungefär innan han vart helt utråkad.

Men här kommer lite bilder från gårdagens valpkurs.



Här är det slalom mellan andra hundar som gäller, och Sudden ska ha kontakt med mig och inte bry sig om de andra hundarna.



En likadan övning som den innan, bara det att här står alla i en cirkel.






Här ska Sudden stanna kvar medan jag går fram och hälsar på Arcos matte Sara.
(Arcos är schäfern som sitter längst bort).




Här går jag min kurs.


Så det var lite bilder från min kurs, tyvärr är det sista gången nästa vecka och jag har verkligen haft det roligt. Men det är bara att vänta tills nästa kurs börjar i höst.
Nästa helg (alltså inte den som kommer) så ska jag följa med Alexandra ut till deras lantställe där vi ska fira midsommar och då ska även Sudden med. Känns rätt skönt att ha med Sudden dit en gång innan midsommarafton så han känner sig lite trygg där borta. Får se vad Sudden tycker om att åka båt bara. Men det visar sig som sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0