En morgon i Roslagen.

Ännu en varm och härlig dag här i roslagen, har precis vart ute och gått med Sudden i skogarna och över ängarna vi har här. Det är en så avkopplande känsla att gå runt i skogen och höra hur fåglarna kvittrar och sen får man ännu mer glädje i magen när man ser Sudden överlycklig som springer med ilfart över ängen. Det är där han trivs bäst, det märker man verkligen.
Nu ligger han ute i sin sackosäck på altanen där det är lite svalare än inne. Ska ta och vädra här inne då till och med jag tycker att det är varmt. Då kan man ju undra vad Sudden tycker.

Annars idag ska jag inte göra så mycket mer, åka och handla lite mat, hämta Dennis och hans kompis Jocke ikväll i Norrtälje så att de kommer hem i hyfsat bra tid iallafall. Annars måste de vänta så jävla länge på bussen i Norrtälje. Det är aldrig roligt.

Imorgon är det jobb igen, det är dock inte min vanliga jobb helg utan jag tog den då det fattades folk på jobbet. Men det gör inte så mycke, extra pengar i kassan bara. Men ack så jobbigt det var att få tag på hundvakt åt Sudden för lördagen. Men jag hittade någon till slut iallafall. Så Jocke, Dennis kompis som kommer ikväll tar hand om honom imorgon medan min andra lillebror Linus är och spelar bowlingmatch. Sen kommer Linus hem och hjälper Jocke. Så det känns riktigt skönt.

 




Pappa som är i Turkiet Side nu och kommer hem imorgon natt ska köpa en klänning åt mig. Nu kanske ni tänker hur det ska gå till, men det finns en annan Louise som jobbar i en svensk klädbutik där nere som vi alltid går till. Hon och Maria som äger butiken har hjälpt till. Så jag sa vad jag ungefär ville ha, Louise som är ungefär samma storlek som jag provade olika klänningar fotograferade och mailade sedan över bilderna till mig. Så nu har jag bestämt en klänning och jag längtar verkligen till på söndag då jag får prova den själv.

På torsdag är det Bandit festen som jag och mina tjejkompisar ska gå på, Nicke Borg är Dj så då är det väl självklart att man går dit en sväng! Dock brukar det vara sånna jävla köer in på de festerna. Så vi ska se om vi kanske kan få gästlista eller något. Annars får vi köa som alla andra. Men då om klänningen som pappa ska köpa åt mig sitter bra så ska jag ha den på festen. Det blir nog skitbra tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0