I Am Back!

Jag vet att det var rätt länge sedan jag skrev någonting i den här, men jag har inte riktigt haft någonting att skriva om, så det har lixom inte riktigt blivit av. Men jag tänkte väl försöka ta mig i kragen nu och börja skriva igen.

Sedan sist jag skrev så har jag skaffat en hundvalp. En liten schäfer pojke som är född 23/12-09. Jag hämtade honom den 25 februari från Barvatorps kennel i Nyköping, och gud vad han var liten och söt då. Och all denna valp päls han hade. Han var som ett ulligt litet får.

Nu har han blivit ca fem månader och blivit 11 kilo tyngre än när vi hämtade honom, och tyngre och större ska han bli. Som med alla hundar är det väldigt mycket jobb, speciellt när han är ett energi knippe som han är. Men jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte honom, han är nog det bästa som hänt mig. Trots att jag kanske inte känner så mitt i natten när han får frispel och tycker det är dags att gå upp och jag ska upp om några timmar för att sedan gå till jobbet. Eller när han jagar de stackars katterna så att de näst intill får hjärtattacker.

Han är min skatt, mitt liv, och jag känner det på mig att han och jag kommer att göra underverk tillsammans.
Min gamla chef Anne på hunddagiset jag jobbade på förut träffas väldigt ofta och står varandra väldigt nära som jag skrivit om förut här på bloggen, hon har köpt Suddens kullsyster, vilket också är väldigt roligt. Så det kommer nog sluta med att hon och jag åker på en del tävlingar tillsammans när det blir dags för det.

Just nu går jag och Sudden på valpkurs vilket är jätteroligt, och Sudden är verkligen jätte duktig. Förutom när vi ska sitta still inne på teorilektionerna. Sudden är mer en praktiker än vad han är teoretiker. Har dock ett litet problem med att han jagar bilar och blir helt blockerad så att han slutar lyssna på mig. Men jag pratade med kenneln om det så jag ska åka ner dit om två veckor så ska dem hjälpa mig att jobba bort det och visa hur man kan göra när han blir så. Det känns verkligen underbart skönt att ha sin kennel i ryggen om man behöver hjälp med någonting.
 



Annars då, bortsett från Sudden, så jobbar jag kvar på G4S som väktare i Vällingby Centrum. Jag trivs otroligt bra där fortfarande, men det är tack vare arbetskamraterna. Jobbet i sig är inte så inspirerande. Jag har otroligt bra arbetskamrater (om man nu får skryta), det är så avslappnad och härlig stämning på jobbet. Det som är lite negativt är att jag är rätt liten och har ingen chans om man ska små knuffas och liknande. Jag flyger rätt bra om man säger så!

Sista Backyard Babies spelningen jag var på, var på min födelsedag den 5 mars. Det var deras allra sista spelning i Sverige på ett tag. De tar som sagt paus på obestämd tid, vilket känns rätt bra för då kan man själv ta tag i lite saker i sitt egna liv. Men det blir väl någon dj kväll här ibland och kanske någon spelning när de är ute med sina soloprojekt. 
Men innan den spelningen var jag och Alexandra iväg och såg dem när de spelade i Zürich. Det var jävligt roligt att komma iväg för vi gick inte enbart på spelningen utan vi åkte sedan iväg till en av pappas kompisar som heter Anders (han som var med oss till Turkiet) som då bodde i staden Flims som också ligger i Schweiz. Där åkte vi skidor och lite allt möjligt. Jag var inte så jävla bra på skidor, men jag tog mig ner för backen några gånger i alla fall. Men jag gör inte om det, skidsemester är helt enkelt inte min grej. 

Men vi hjälpte till i merchen som vanligt tillsammans med Toffsy och två tjejer från Italien Kia och Irene, två stycken as coola och sköna brudar. De hade precis tatuerat in Backyard Babies logga i nacken som jag och Alexandra har så det var lite coolt. Dregen tyckte även han att det var coolt så han la upp det på sin blogg, och här har ni länken:

http://nyheter24.se/bloggar/nojesbloggar/dregen/319798-mobytv100212-00259

Aja, finns mycket mer som har hänt sen sist jag skrev, men skulle jag skriva ner exakt allting skulle det ta en evighet och det skulle dessutom bli en hel novell. Men jag lägger upp lite bilder här under från min och alex Schweiz resa.




FLIMS

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0