Äntligen Falun.

Ursäkta att jag har vart så seg, men kameran har inte velat lagt in bilderna på datorn. Sen har jag haft fullt upp på körskolan osv, men men nog med ursäkter, nu ska jag berätta om min Falun resa!!

Jag åkte in till Sthlm så att jag var på Alex jobb runt tre, hon slutade egentligen klockan sex men vi kom därifrån vid halv sex. Så klockan sex satt vi i bilen och var på väg mot Falun.
Vi hade väldigt vacker allsång till robbie williams då vi inte fick in varken rockklassiker eller bandit.. Vilket sög verkligen..
Vi körde bara fel en gång sen och det var i Falun när vi skulle hitta till den parkeringen vi stod sist på när Dregen var dj där. Så vi var väldigt stolta över oss själva då jag och Alex är kända för att inte hitta så bra!

När vi kom till Falun fixade vi till oss det sista och sedan gick vi till stället där de skulle spela och slängde i oss en matbit. sen var klockan runt kvart över tio de skulle kliva på klockan elva så vi tyckte det var alldeles lagom att ställa oss framför staktet. Eller åtminstonde jag tyckte det!





Dock var grabbarna sena, fint folk kommer alltid sent som man brukar säga..
Spelningen startar med Degenerated som vanligt, jag älskar den låten så jag studsar rakt upp i luften varav någon på sidan om mig eller bakom mig puttar till mig så att jag landar på Alex fot. Vilket gjorde väldigt ont på henne då hon typ hade halv nakna fötter!
När grabbarna ska börja spela på Fuck Off And Die så slutar de mitt i introt och Nicke ropar ut, Ta hand om killen här han blöder som en gris. Då är det några som har slagits i publiken. Men sedan fortsätter de på låten.
En kvart efter att den killen vart slagen blodig, så kommer en skit stor kille fram till mig och Alex och försöker tränga sig. Han typ mosar oss i sina försök och vi nyps och gör allting i våran makt för att han inte ska komma fram. Vakterna säger åt honom varav han säger att han bara vill hålla i sig. Ja jo visst måste han mosa oss på sidan då¨också när han bara ska hålla i sig?
Men det hela slutar med att han kallar mig och Alex för jävla horor och då lackar Alex och flyger på honom, varav jag inte var långsam av mig utan flög även jag efter. Vi hann få in några sparkar innan vakterna kommer flygande från scenen och slänger ut honom, de hörde nämligen också hans fina ordval, därför slängde de inte ut oss. Bra jobbat grabben. Efter det slänger Nicke ut en till kommentar om att Falun slåss jävligt mycket. För att sedan fortsätta spelningen.



Efter spelningen hjälpte vi till i merchen då crewet var någon man kort, men vi är rätt vana att stå där så det var inga problem. Fick lov att plugga på priserna bara då vi inte har stått där sen när grabbarna spelade i Karlskoga och det var i slutet av februari tror jag det var.

När kvällen var slut och all merch ihop packad så gick vi tillbaka till våran bil, med ett leende på läpparna. Kvällen var lyckad och vi hade haft jävligt roligt, dessutom fick vi ju vara med om ett slagsmål och jag måste även säga att efter det slagsmålet hade vi väldigt fri yta bakom oss. Det var typ inte någon som vågade ens röra vid oss efter det.

Men som sagt vi bäddade ner oss i pappas Renau för att sova.



Dagen efter var det som sagt dags att åka hem. Det finns väldigt mycket flugor på vägarna i Falun så vi fick stanna för att tvätta av vindrutan så att vi kunde se ut någonting.



Men nu är det bara 5 dagar kvar tills vi åker till Turkiet, efter det är det Peace and love och jobb dags igen även detta år. Ska bli skitkul att jobba där igen. Speciellt nu när man vet hur allt fungerar och hur saker och ting ska göras.

Denna sommar kommer att bli as bra det känner jag på mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0