Fri, fri som vinden.

Ännu en tidig morgon och upp och gå till jobbet, är inte livet underbart...

Ne det kan man ju då rakt inte säga att det är. Visserligen har jag bara fyra timmar kvar att jobba nu så det är ju skönt, brukar iallafall gå hyfsat fort här om dagarna tack och lov.
Ikväll ska jag på möte angående en grej jag och mina tjejor håller på med. Vi jobbar frenetiskt med det och allt måste bli perfekt. Kan dock inte säga vad det är för något riktigt än. Ni får hålla er ett tag till ;)

Jag har även börjat fundera på vad det ska bli av mig här i livet. Vad kommer jag göra om tjugo år, jag vill lixom inte vara någon vanlig svensson. Men ibland känns det inte som man är bra på någonting. Det är alltid någon som är snäppet bättre. Det kommer alltid finnas någon som är snäppet bättre men nu pratar jag inte om hela världen. Nu pratar jag om det som kretsar i min värld. Det som berör mig, om typ en Håkan Håkansson som jag inte känner är bättre på mig i fotboll bryr jag mig inte om för det påverkar inte mig för tillfället. Men det som kretsar runt mig, där finns alltid någon som är bättre, och man känner sig så halvdan. Det finns säkert många fler som känner som jag att man bara är halvdan. Ni vet iallafall hur det är.

Jag är seriöst sugen på att skaffa hund, men gör jag det kommer jag att låsa mig så jävla mycket och det finns så mycket annat jag vill kunna göra som är mycket svårare att göra när man har hund. Som att sticka iväg på oväntade grejer.
Och på tal om oväntade grejer så är jag jälvigt sugen på att bara sticka iväg. Åka och kolla på det jag älskar att se nämligen ett band som heter inget mindre än Backyard Babies. Är jag på deras spelning så glömmerjag verkligen allt. Sen är det faktiskt inte som så många verkar tro att jag endast är *förälskat* i detta band och inte bryr mig om andra band. Jag gillar hur många andra band som helst hur mycket som helst. Men Backyard har gjort någonting för mig som ni aldrig kommer att förstå er på. Därför tänker jag inte ens ge mig in på att förklara det. Dock vill jag inte åka iväg på detta själv, och jag tror folk har svårt att få ihop det med sina ekonomier för att följa med. Men vi får se om man kommer på något. Men bara göra något oväntat det är sånt som är så underbart här i livet att inte få känna sig låst för en gångs skull.

Utan att få känna sig fri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0